Jak odpowiadać na potrzeby klienta przyszłości?
Polski konsument jest coraz bardziej świadomy swoich potrzeb i liczy na szybką realizację swoich oczekiwań. O tym, kim jest klient przyszłości i jak odpowiadać na jego oczekiwania mówił Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu, Lewiatan Holding S.A. podczas Kongresu 590.
2018-11-29, 09:50

Polacy zarabiają coraz więcej, w związku z tym cena jest ciągle głównym czynnikiem decyzyjnym ale traci na znaczeniu, a zaczynamy zwracać uwagę na inne aspekty. – Wszyscy jesteśmy klientami przyszłości, zmieniają się jedynie narzędzia, z których korzystamy. Nawet potrzeby, które mamy są raczej niezmienne. W naszych sklepach klient stał się asertywny i wymagający – mówił podczas panelu „Klient przyszłości – jak odpowiadać na jego oczekiwania” Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu, Lewiatan Holding S.A.

Nieuchronnym zjawiskiem jest cyfryzacja sprzedaży w sklepach stacjonarnych, co podkreślał przedstawiciel sieci Lewiatan. – Do handlu wchodzi coraz więcej digitalizacji. Dobrym przykładem jest tu kasa samoobsługowa, bądź wprowadzany przez nas przepisomat, podpowiadający co można zrobić z konkretnych produktów, drukując od razu listę zakupów. Internet jest bez wątpienia narzędziem, które będzie zmieniać handel. Coraz częściej ludzie oglądają coś w sklepie stacjonarnym, a kupują taniej w sieci. Trend ten nie obejmuje jeszcze tak mocno branży spożywczej, ponieważ tu często barierą jest koszt dostawy. Produkty spożywcze są stosunkowo tanie i dodatkowa opłata związana z dostawą powoduje, że klienci nie sięgają po te rozwiązanie zbyt często. – wyjaśniał Marcin Poniatowski.

Innym ważnym aspektem, który poruszali paneliści była personalizacja. – To nad czym dzisiaj musimy pracować, z racji tego, że klient ma coraz mniej czasu, to dostosowywanie oferty pod jego potrzeby. Stąd na przykład coraz więcej dań gotowych w sklepach spożywczych. Obecnie coraz częściej mówi się też o tym, by w pełni zautomatyzować proces zakupowy, tak by płatność za produkty naliczana była w momencie wkładania ich do koszyka. Problem w tym, że dzisiejsza technologia jest jeszcze zbyt droga, dlatego na jej wprowadzenie musimy trochę poczekać – opowiadał Poniatowski.

Jak wynika z panelu „Klient przyszłości – jak odpowiadać na jego oczekiwania”, polski handel będzie się dynamicznie zmieniał, pozostając pod mocnym wpływem nowych technologii, co na pewno przyniesie wymierne korzyści konsumentom.

KONTAKT / AUTOR
Justyna Kaczyńska
728 814 551
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.